Skip to content

Stel je voor…
dat je een draai van 180 graden maakt om het onderwijs in te gaan.

Grensverlegger en durfal Paul legde de weg af van ondernemer naar leerkracht in het onderwijs. Hij wilde zijn energie compleet anders gaan inzetten en het werken met kinderen leek hem het allerleukste. Hij liep een paar dagen mee en maakte vrijwel direct die sprong. Hij startte met de pabo in deeltijd. Twee jaar later stond hij als leerkracht voor de klas. Inmiddels is hij ook gedragsspecialist, dit is een fijne afwisseling. Zijn ambitie is de leerlingen optimaal voor te bereiden op de middelbare school.

Ik ben Paul Le Voir

Rol

Leerkracht groep 7, gedragsspecialist

Onderwijsdroom

Een goed Rotterdams onderwijsaanbod zodat alle kinderen met plezier naar school gaan.

Bruisend onderwijs

‘Iedere dag opnieuw krijg ik energie van de leerlingen. Op mijn beurt steek ik mijn energie in het ontwerpen van nieuwe lessen, zoals het toevoegen van beweging aan mijn les. Fysiek zet ik de leerlingen graag aan en je ziet dat ze daar energiek op reageren. Het lijkt me tof om eens een les te geven met artiest Flemming. Hij is superpopulair bij de leerlingen, wat gebeurt er dan met de kinderen. Wat is het effect?’

Innovatie in de praktijk

‘Vernieuwing heeft mijn interesse. Ik onderzoek wat de nieuwste ontwikkelingen zijn en kijk wat ik in mijn lessen kan integreren. Ik ervaar veel vrijheid om dat te doen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik veel ICT inzet in mijn lessen. In de klas gebruiken wij bijvoorbeeld de padlet, een digitaal prikbord waarbij de leerlingen toegang hebben tot een website waar zij zelf foto’s plaatsen. De ene keer delen we hier vakantiefoto’s en de andere keer kennis en lesstof.’

Verrijking voor de klas

‘Zelf kom ik helemaal niet uit het onderwijs. Hiervoor had ik mijn eigen administratiekantoor. Mijn kennis van rekenen gebruik ik in mijn huidige werk nog heel vaak. Ook bij andere zij-instromers zie je dat ieder zijn eigen vakkennis meeneemt en inbrengt. Dat is echt een toegevoegde waarde, voor zowel de leerlingen als de school.’

Juiste aanpak voor elk kind

‘Naast leerkracht ben ik ook gedragsspecialist. Dat betekent dat ik een vraagbaak ben voor de school. Collega’s schakelen mij in wanneer zij vragen hebben of zodra er iets speelt bij de leerlingen. Mijn vrijdag is gereserveerd om met de kinderen te werken en in de klassen van collega’s mee te kijken. Ook als er niets speelt. Daar leren we altijd van. Speelt er wel iets? Dan kijken we samen naar een aanpak die past. Het is mooi om voor de leerling van betekenis te zijn voor een goede basis voor de toekomst.’

Je groeit ieder jaar samen een stukje met elkaar mee als team. Hoe waardevol is dat!

Ook onderdeel worden van SARO?

Back To Top