Skip to content

Spontaan als leerkracht Tristan van Welzen is, wordt hij ook wel de grappenmaker van de school genoemd. Iedereen is dol op hem en heeft op zijn eigen manier een band met hem. In de afgelopen jaren heeft hij veel geleerd van feedback en heeft zich ontwikkeld tot waar hij nu staat. Elke dag toont hij doorzettingsvermogen en staat met een grote glimlach voor de klas.

 

‘Ik krijg energie wanneer ik kinderen iets wil bijbrengen en het ze direct zie toepassen. Dan denk ik Goed gedaan, het kwartje valt! Elke dag probeer ik een vertrouwde omgeving voor de kinderen te creëren. Wanneer ze met een lach de klas binnen komen, iets leren en met dezelfde lach weer naar huis gaan, is mijn werkdag geslaagd. Ik probeer te luisteren naar feedback van mijn collega’s, stagiaires en de kinderen. Daar groei ik van en dat doet mij heel goed.

Toen ik net begon als meester had ik het niet makkelijk. Net afgestudeerd mocht ik invallen in een combinatieklas met heel veel kinderen. Dat was heel pittig. Nu geef ik alweer een paar jaar les bij Kind en Onderwijs Rotterdam en sta ik voor een leuke groep 4. Vanuit de stichting konden wij een beeldcoachtraject volgen, dat is een route waar je op pedagogisch en didactisch gebied wordt ondersteund en gaat reflecteren op je eigen lesgeven door middel van videobeelden. Dit leverde mij veel inzichten op.

In de afgelopen jaren heb ik niet alleen veel over mezelf geleerd, maar ook hoe ik beter met de kinderen en ouders kan omgaan. Mijn kracht is dat ik wil blijven groeien. Ik probeer me daarbij goed in een ander te verplaatsen en probeer open en transparant te zijn. Duidelijkheid is een belangrijk gegeven in het onderwijsvak.

Mijn ouders hebben mij meegegeven dat je goed bent zoals je bent. De normen en waarden die ik heb geleerd van mijn ouders en die van de school draag ik weer over op de kinderen.’

Back To Top