De Waalse school zoekt een enthousiaste groepsleerkracht voor de bovenbouw
(groep 7 t/m 8)

Over Waalse school

Naam school: Waalse school
Contactpersoon: Mevr. Petra van der Meer
Plaats: Rotterdam
Sector: Basisonderwijs
Website: http://waalseschool.nl

Beschrijving:
Wie zijn wij?
De Waalse School is een basisschool aan de rand van het centrum en de deelgemeente Rubroek. We zijn een christelijke basisschool die, conform de visie van onze overkoepelende Stichting Kind en Onderwijs Rotterdam, open staat voor de culturele diversiteit die de gemeente Rotterdam te bieden heeft.
 
Onze leerkrachten zijn erg betrokken bij de leerlingen en geven elk kind de ruimte om zijn of haar talenten te ontwikkelen. Wij geloven echter dat we samen verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van het individu. Om deze reden werken we nauw samen met ouders, die betrokken worden bij iedere stap in de ontwikkeling van hun kind.
 
We leren de kinderen dat ze allemaal op een unieke manier een verschil kunnen maken in een wereld die constant verandert. We maken ze bewust van hun omgeving via thema’s als burgerschap en sociale integratie. Zo zijn we in staat de leerlingen niet alleen kennis te bieden, maar om ook betrokkenheid te stimuleren.

http://www.waalseschool.nl

 

Vacature

Functietitel: Groepsleerkracht midden- of bovenbouw
Met ingang van: 01-08-2018
Sluitingsdatum: 29-6-2018
Soort vacature: parttime / fulltime
Dienstverband: Tijdelijk met uitzicht op vast
FTE: in overleg

Omschrijving
:
Per 1 augustus 2018 zoekt de Waalse school een (liefst) fulltime leerkracht voor een midden- of bovenbouwgroep. Wij bieden:

  • een enthousiast, professioneel en betrokken team;
  • een kansrijke school op de grens van de wijk Rubroek (Crooswijk) en het centrum van Rotterdam;
  • een school die werkt vanuit de denkkaders van John Hattie;
  • een omgeving waar je meer voor kinderen kunt zijn dan alleen hun juf of meester;
  • een school waar het leren van kinderen én collega’s centraal staat.  

Wie zijn wij?
De Waalse School is een basisschool aan de rand van het centrum en de deelgemeente Rubroek. We zijn een christelijke basisschool die, conform de visie van onze overkoepelende Stichting Kind en Onderwijs Rotterdam, open staat voor de culturele diversiteit die
de gemeente Rotterdam te bieden heeft.
 
Onze leerkrachten zijn erg betrokken bij de leerlingen en geven elk kind de ruimte om zijn of haar talenten te ontwikkelen. Wij geloven echter dat we samen verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van het individu. Om deze reden werken we nauw samen met ouders,
die betrokken worden bij iedere stap in de ontwikkeling van hun kind.
 
We leren de kinderen dat ze allemaal op een unieke manier een verschil kunnen maken in een wereld die constant verandert. We maken ze bewust van hun omgeving via thema’s als burgerschap en sociale integratie. Zo zijn we in staat de leerlingen niet alleen kennis
te bieden, maar om ook betrokkenheid te stimuleren.
 
Wat kun je verwachten op de Waalse school?
Een doorsnee dag op de Waalse school begint met een kopje koffie en een gezellig praatje met mijn collega’s. Dit kan een luchtig gesprek zijn over voetbal, maar ik krijg ook de ruimte om gelukkige of verdrietige momenten te delen.
 
In mijn lokaal controleer ik of de doelen van de dag op het bord staan, zodat de leerlingen weten wat zij vandaag gaan leren. Ik heb alles klaarliggen en ben goed voorbereid waardoor ik zelfverzekerd voor de groep sta. Mijn groep begroet ik bij de deur van
het lokaal. Ik verwelkom iedereen met een hand en ik kijk hen even aan. Zo weet ik meteen hoe het met iedereen gaat en hoe zij hun dag beginnen.
 
Tijdens de dagopening besteed ik aandacht aan de christelijke normen en waarden. Naar aanleiding van het Bijbelverhaal gaan de leerlingen middels een coöperatieve werkvorm met elkaar in gesprek. Dan begint de lesdag echt. Ik formuleer het doel van de les en
spreek mijn verwachtingen uit. De leerlingen bedenken vervolgens aan welke succescriteria zij moeten voldoen om het doel te kunnen behalen.
 
Tussen de middag kom ik met mijn collega’s samen om gezellig te pauzeren. Als ik na de middagpauze mijn groep weer teruggevonden heb, lopen we in een nette rij naar de gymzaal, waar zij les zullen krijgen van een vakdocent.
Aan het eind van de schooldag werk ik samen met de leerlingen het databord bij. De leerlingen zijn blij met de groei die zij hebben gemaakt en zullen dit morgen trots aan hun ouders laten zien. Die komen dan langs voor de inloopochtend.
 
Na schooltijd is er een werkbijeenkomst en delen we onze expertise met elkaar. Tijdens dit overleg voel ik me serieus genomen en krijg ik de ruimte om mijn eigen bijdrage te leveren. Aan het einde van de dag ga ik moe maar voldaan naar huis
.
 

Solliciteren

Comments are closed.